onsdag 13 oktober 2010

Lax med råstekta rotfrukter


Dagens middagstips!
Enkelt och gott , snön har ju inte kommit än här uppe i fjället så vi grillade lax idag.
Ett stycke lax per person, min var marinerad från butiken så jag la den på folie toppade den med römme går bra med creme fraise oxå färsk dill och citronskivor packade in den gott och la den på grillen.




Rotfukter till 2 personer:
Inne i köket skalade jag 2 morötter och ett gott stycke kålrot sedan tvättade jag 6 potatisar skar allt i tunna skivor sedan  hällde jag olja i stekpannan på med hög värme. När detta var varmt gick rotfukterna i och jag skruvade ner värmen lite, ute i hagen hittade jag lite mer dill och timjan som jag hackade ned över stekpannan på med lite salt och stekte dem gyllene.

Fisken ser kanske inte superfin ut men är så god och saftig med härliga rotfrukter och färskinlagda gurkor blev det en knallmiddag.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar