måndag 21 februari 2011

Sockerpasta på marsmallows

Recept på MMF


Ett paket Marshmallows ca 200 g
1 msk vatten
2 msk raspolja
1paket florsocker


 

Micra Marshmallowsen tillsammans med oljan o vattnet i en plastbunke, tills de sväller upp, inte blir helt rinniga. Ta ut och rör om till en smet.
Sikta florsockret i en annan bunke, spara lite till utkavlingen. Gör en grop i mitten av sockerhögen.

Häll i Marshmallowssmeten i florsockret.
Rör om till en "deg". Degen ska vara lite kladdig.

Slå in degen i plastfolie och låt vila ett dygn .
Färdig att använda!

4 kommentarer:

  1. Jag har inte testat MMF bara hemmagjord sugarpaste. Men det är väldigt smidigt att man kan göra det själv.
    Blev sugen på semlor när jag såg dina. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag skall testa min ikväll på en tårta så det skall bli spännande men känndes som vanlig sugerpaste så blir nog bra :)

    SvaraRadera
  3. Det går inte att kommentera alla dina inlägg. Kanske är det meningen, men det är ju synd om det inte skulle vara meningen. Det här inlägget gick att skriva en kommentar till. Du gör mycket gott och jag kikar in här ofta.

    SvaraRadera
  4. Ojdå tack för att du sa ifrån får kolla upp det, meningen är att allt skall gå att komenteras.
    Så kul att du kommer inom ofta alltid det är kul att höra att folk är inom och gillar en del av det de ser :), det värmer.

    SvaraRadera