måndag 21 mars 2011

Arraksbollar



Nu har jag rensat i alla gamla kakburkar sedan jul några kakor här och några där och detta blev resultatet.

Arraksbollar
3-4 dl kaksmulor
1 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
Arrak eller punch, några droppar beroende på vad man gillar!
100g smör

Arraksbollar, garnering:
T ex kan man ju ha kalas eller chokladströssel, hackade nötter eller kokos.


Rör smör och socker , kakao pösigt och blanda sedan i kaksmulorna blanda väl till det blir en slät röra.
Smaksätt med arrak eller punch jag började med ca 1 krm arrak
sedan tog nog lite till sedan men jag gillar verkligen arraksmaken.
Ställ sedan i kylen en stund.
Forma till bollar rulla dem sen i smält choklad efter det i tex strössel som jag trodde jag hade chokladströssel hemma men det var slut så då fick det bli färglada arraksbollar istället :)
Passar ju bra nu när vårkännslorna kommer i takt med vårsolen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar