måndag 14 mars 2011

Tacotårta



Jag såg ett recept på tacotårta på en blogg det såg spännande ut så igår testade vi det hemma, spännande variant på taco jag gillade det min son var inte lika förtjust med 8 år och skeptisk till nya maträtter säger väl allt om det :).
Här kommer min variant på tacotårtan som kan varieras efter smak och behag.
Jag hade
 en förpackning små torillabröd
400gr kyckling färs
1 påse tacokryddor
1 liten burk majs
1 burk annanas
tacosås hot
creme fraiche blandat med kryddig philadelfia ost
riven ost
en hackad lök
paprika hade oxå varit gott men det hade jag inte hemma ,
tänkte oxå laga guacamole men min avocado var inte fin tyvärr :(
Jag började med att stecka kycklingfärsen med kryddorna som det stod på påsen.

När jag funnit fram vad jag skulle ha i varvade jag bara torillabröd med olika fyllningar och toppade de till sist med tomater annans och ost sedan gratinerade jag det i
   ugnen i ca 20 minuter på 200 grader.



Vi åt det med sallad lite gräddfil och tacosås.Det hade nog varit gott med lite nachochips till.
Detta blir lagom till ca 2 vuxna och 1-2 barn skulle jag tro.


Idag värmde jag resterna i micron till lunch och då var super det med :)



1 kommentar:

  1. Hej Eva!
    Tack så hemskt mycket för mattipset! :D Ser jättegott ut! :) puss puss Sophie

    SvaraRadera