onsdag 15 juni 2011

Tagliatelle med scampi

Idag behövde jag något riktigt gott till lunch för att orka fortsätta packningen av flyttkartonger på söndag är det bye bye Norge och på måndag börjar jag nytt jobb i Sverige, lite stressigt men mat måste man ju ha :)
När jag gick igenom frysen hittade jag scampi till min stora glädje, det fick det bli. Detta blir nog mer insperation än recept, tog allt på en höft.

Scampin marinerade jag ca 3 timmar i en marinad av

ca 2 msk matolja
saften och skal av en lime
lite riven ingefära
en liten riven japansk vitlök
salt
2 msk sweet chilisås


Jag skar ned en halv röd paprika
sockerärtor och en halv squash som jag rev grovt .
   
Jag kokade pastan och stekte scampin i smör och tippade i grönsakerna och lite av marinade på slutet .
Enkel enkel och god lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar