måndag 23 januari 2012

75-årstårta


I helgen fyllde min pappa 75-år och då överraskade vi honom med bla. denna tårta inspererad av honom .
Han fotar mycket fåglar därav kamera och fiskmåsar gillar att resa =flygplanet har jobbat på gård med bla grisar därav traktor och grisen och sedan gillar han att fiska.
Tårtan gjordes på bortaplan så enklast möjligen så denna gången blev det mest halvfabrikat med tårtan blev god och saftig .
Jag körde färdiga bottnar som jag fyllde med Dr.Oetekers tårtmousser vanilj och jordgubbsmak dessa jag blandade med lite grädde.

Så ett lager med jordgubbsmousse och nästa med ett tunt lager hemmakokt hallon/blåbärsylt och sedan vanilmoussen uppepå.



Jag täckte tårtan med vispad grädde och färdig kavlad vit marsipan från butiken satt kex runtom och dekorationer av sockerpasta och marsipan på toppen.


Grattis pappa!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar