lördag 24 mars 2012

Snabb Annanasmjukglass


Detta är en klar favorit och har du ingredienserna hemma
så gör du detta på några minuter en frisk dessert och perfekt om du får oväntat besök.
Jag har inga exakta mått men jag brukar börja med att köpa fina söta annanasar när det finns i butiken och sedan skalar jag dem och skär bort mitten delar upp den i rätt små bitar och slänger i frysen så finns det alltid till hands när vi blir glasssugna en halv annanas är bra till tre personer tycker jag då blir det en räjäl kula per pers.

Så man behöver ca detta till 4-6 pers.
1 annanas
ca 2 dl vaniljvisp
2 tsk vaniljsocker
ev.lite florsocker om man vill ha sötare glass men har man en väl mogen annanas brukar det inte behövas något extra socker.

Ta upp den frysta annanasen och kör den och vaniljsockret i mixern.

Den skall vara "smulig"

när du försiktigt spär på med vaniljvispen tills du får en mjukglasskonsistens på massan.

Lägg upp i skålar och servera genast kör man lite strössel på blir det en hit bland barnen

eller färsk frukt dett är bara helt mumma.

Detta recept finns med i bloggen Söta saker under månadens kategori personligt och detta är ju en av mina personliga favoriter.
Söta saker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar