söndag 30 september 2012

Delicatohjärtan

Jag tänkte ta med något gott till kaffet till mina kollegor på jobbet och då blev det delikatobollar men i hjärtform doppade i mycket härlig mörk choklad. Jag använde mitt vanliga delicato recept som du hittar här.
När degen var klar så smorde jag min hjärtform med en gnutta neutral matolja och sedan tryckte jag ner delicatodegen och lät den stå och stelna i formen i kylen en stund innan jag tryckte ut de ur formarna igen.

 Jag smälte mörk choklad och doppade hjärtana i och doppade några i kokos några fick lite strössel på toppen och några lite kokos .

 Det blev också några klassiska delicatobollar av degen.

Man kan ju variera formen och dekoration efter smak och tycke, vill man doppa i mjölkchoklad får man nog minska sockermängden i degen annars blir det nog allt för sött skulle jag tro.
Men dessa gick hem precis som de var på jobbet .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar