fredag 12 oktober 2012

Pepparkakshus 2012



 Ja jag vet pepparkakshus i oktober är på tok för tidigt men jag hittade en tävling i tidningen Hembakat som jag gärna ville vara med i och den klant som jag är så läste jag att slutdatum för inlämning av hus är 12 oktober men det var ju 12 november men nu är i alla fall huset ritat bakat och dekorerat. Resultatet ser ni här och snälla ni gå gärna och och sätt ett gilla på mitt hus på tävlingssidan du har en länk dit här http://fototavling.mixr.se/baka-ditt-finaste-pepparkakshus .

 Pepparkakhus har ju liksom varit min grej jag har ju bakat kyrkor,hotell,husvagn, borgar
 och mycket mer jag är kanske inte mästarbagaren men jag gillar när man ser att det är hembakat och ser charmen bak sneda fönster och annat huvudsaken är ju att det luktar jul när det kommer fram pepparkakshus till jul :) , mitt för jag nog gömma undan försiktigt inpackat och plocka fram till första advent då det är tradition att sätta fram pepparkakshuset till årets glöggfest hos oss :)


2 kommentarer:

  1. Vilket fint pepparkakshus!! Vad duktig du är!!
    Jag lyckas inte ens med dom färdiga...

    SvaraRadera
  2. Tack :-) detta tycker jag bara är så kul. Men sätt mig på macarones så blir det katastrof. :-)

    SvaraRadera