onsdag 27 mars 2013

Påskbakelser






Dessa påskbakelserna serverade vi på dagis till påsklunchen idag .
Enkla söta och goda i sin enkelhet.
Jag bakade en vanlig rulltårta och fyllde den med lättsockrad äppelmos.
Rullade ihop den från 2 håll så det blev 2 små men långa rullar
alltså ungefär 25 bakelser.


Jag vispade 3 dl grädde färgat med gul karamellfärg.

Jag rullade 25 huvud av färdig färgad marsipan med banansmak 200gr 
varav jag färgade lite med lite röd färg så vi fick orange näbb och tuppkam.
Sedan doppade jag en tandpetare i svart hushåallsfärg och prickade ut ögon.
Jag gjorde oxå små trekanter till vingar av den sista marsipanen.
Sedan kan man klicka eller spritsa ut grädden på kakorna och trycka dit huvud och vingar
sedan var det klart!
Enkelt eller hur? 
Glad påsk!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar