söndag 16 februari 2014

Tårtfyllning Hallonmousse



Denna hallonmousse är till tårtfyllning en lite syrlig variant 
så vill du ha den sötare så får du sockra mer helt enkelt.
Jag körde detta recept dubbelt och använde det till 3 "mellanlägg"
Vilket jag tyckte var rätt lagom.
250gr hallon jag tog frysta som jag tinat upp
1 dl gelèsocker multi
2 tsk vaniljsocker
3 dl vispgrädde

Mixa hallonen med en stavmixer eller i en matberedare.Vill man så kan man nu passera hallonen genom en sil för att få en slät hallonmousse. Personligen gillar jag lite struktur på moussen så jag silade den inte.
Koka nu upp hallonpurén med gelésockret.

Ta det från värmen och rör ner vaniljsockret.
Låt nu purén svalna rör lite då och då i den. 

Vispa grädden fluffigt och vänd i den avsvalnade purén .
 Bred nu moussen på den tårtbotten du valt .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar