söndag 9 mars 2014

Vår tårta

Här kommer en inspiration till vårlig marsipantårta.
Jag hade precis fått hem nya formar från ebay som jag så gärna ville pröva så detta blev resultatet.
Jag var lite lat och körde färdiga bottnar men kokade en snabb hallonsylt på
frysta hallon och syltsocker , det går ju så snabbt och smakar så mycket bättre än köpesylt.
I andra lagret körde jag en vaniljmousse och runt tårtan vispade grädde med vaniljsmak och till sist extra vitt marsipanlock och all dekor av marsipan för utom "småpärlorna i blommorna."
Jag började med stammen i chokladsmakande marsipan.
Lövranden var av marsipan med päronsmak.
  
Sedan fyllde jag bara på med blommor och blad samt några fåglar i olika pastellfärger och lite silver pulver lite här och där


 
Resultatet blev en pastellig vår tårta

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar