lördag 30 augusti 2014

Mugcake

 
Då har jag också testa denna mikrovariant  av snabb chokladkaka som kallas mugcake denna var en lchf variant men byt ut sukrin melis mot socker så kan vem som helst äta den.
Denna skulle vara till en person men jag tyckte den gott och väl räckte till 2 personer kanske fler.
 
20 gr smör
40 gr mörk choklad
1 ägg
1msk sukrin melis
1/2 krm vaniljpulver
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl mandelmjöl
 
Smält smör och hackad choklad tillsammans .
Vispa upp ägg och socker lätt ihop.
 
 
 

Blanda allt tillsammans och rör om .
 
 Lägg i en smord kopp eller skål som tål mikrovågsugn.
 Grädda i mikron på full effekt min tog 40 sekunder
men är den alldeles för lös får du köra en aningen till.
Jag åt min med vispad grädde lite hallon till hade varit gott.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar