söndag 17 augusti 2014

Pizza botten Lchf

Jag testade en ny variant av pizzabotten denna gång den var helt ok .
Jag körde samma fyllning som bilden ovan alltså tomatsås ,mycket ost,
 champinjoner, lök, skinka, paprika och tomater.
( pizzan på bilden är vanlig glömde ta kort på min pizza innan den tog slut :(  )
Här kommer receptet på botten:
2 ägg
1 krm salt
1 msk grädde
4 msk vatten
3 msk fiberhusk
1 krm bakpulver
 
Vispa ägg och salt fluffigt.
 
 
Tillsätt resten av ingredienserna blanda väl och låt svälla i ca 10 min.
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper
jag la ett bakplåtspapper ovanpå och plattade ut med händerna på pappret. 
Grädda i ca 10 min i 225 grader alltså till botten fått fin färg.
Sedan toppar du med det du vill och gräddar igen tills osten smält . 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar