fredag 14 november 2014

Ostkaka lchf

Detta är en ostkaka på lchf vis som serveras med vispad grädde och sylt eller färska hallon .
Gott till mellanmål eller dessert.
Detta blir en liten form.
ca 2-4 portioner lite beroende på om det är dessert eller mellenmål
 
2 ägg
125 gr keso
1dl grädde
0,5 dl mald mandel
några droppar mandelessens
1 msk sötströ kör du inte lchf så ta vanligt socker
ev 1 msk fiberhusk för fastare konsistens om så önskas jag hade inte det
 
 
Skölj av keson med vatten annars blir ostkakan allt för salt.
Vispa ihop ägg och grädde
Blanda i det torra och keson blanda väl.

Häll i smord form och grädda i 175 grader i ca 20-30 min.
Det stod 30 min i receptet jag läste men min var klar på 20 minuter.

 
 
 Låt svalna en aning innan servering men jag tycker den är god ljummen och även kall.

 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar