söndag 7 december 2014

Evas Lchf glögg

Jag mixtrade fram min egen lchf glögg innan årets adventsmys här hemma och den blev riktigt god tyckte jag och gästerna.
Du behöver
2 dl blåbär
0,5 dl vatten
1 flaska rött vin
2 flaskor glöggessens från apoteket
suketter eller annan sötning
jag tog ca 5 hermesetas suketter och lite stevia till jag tyckte sötman var ok
 Jag kokade först upp blåbären med vattnet och när det fått koka några minuter silade jag bort bären.
Blandade blåbärssaften med glöggessensen och vinet jag började med en flaska essens men tyckte inte att det smakade tillräckligt så det blev två essensflaskor.
Sedan smakade jag av med sötning och hällde på flaska.
                        Dagen efter värmde vi på och serverade glöggen med Lchf pepparkakor.
Den som ville kunde också lägga i en tunn apelsinskiva för lite extra smak men apelsiner är ju egentligen inte lchf dock.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar