söndag 18 januari 2015

LCHF Arraksbollar

Detta blir inte ett recept utan mer inspiration då jag inte har exakta mått
 utan bara körde på känn och smak.
Jag har testat en del bakverk under min LCHF period och alla har inte helt fallit i smak
 men har hamnat i frysen så jag plockade upp
 ca 4dl div.kakliknande bakverk från frysen
 och körde ihop det i mixern med 100 gr smör
någon matsked kakao 
lite sukrin melis
och arraksessens tills jag hade en bra smakande massa.
Dessa rullade jag som bollar som fick stelna i kylen.

 Under tiden hackade jag mörk choklad över 70% och smälte i mikron.
Nu doppade jag de kalla bollarna och några strödde jag kokos på .
 När de stelnade förvarades några i kyl och resten stoppade jag i frysen.
De blev väldigt goda måste jag medge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar