söndag 18 januari 2015

LCHF Vaniljglass

Nu har jag prövat mig på vaniljglass och till och med sonen som är skeptisk mot lchf gillade den.
men nästa gång skall jag leta fram glassmaskinen så den blir lite mer luft i under frysningen bara.
3 äggulor
3 dl vispgrädde
4 msk sukrin melis
1-2 krm vaniljpulver

 Vispa grädden i skål nummer ett, men inte för hårt.

 I skål nummer två vispar du äggulor sötning och vaniljpulver fluffigt.
 Sedan vänder du försiktigt dessa två ihop tills det blandats och häller i en plastburk med lock och in i frysen. Enkelt eller hur ;)

 Nu är det bra om du går och rör i denna glassbytta lite då och då jag tog ca var 45 minut.

Ta upp glassen en stund innan du skall äta den så den får mjukna lite . 
 Jag serverade min med lite chokladsås gjord på
 1 dl grädde
 och 2 rutor hackad mörk choklad
 som jag värmt upp under omrörning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar