torsdag 12 februari 2015

Chiapudding på Evas vis

Detta finns nog snart lika många varianter på som folk som äter det men
chiapudding är gott. Här är min frukost variant med hallon lakrits och ingefära bla.
 
Jag tar
5 dl krämig kokosmjölk och blandar med
 ca 4-5 msk chiafrön
Detta får röras om lite då och då under ca 1 timme så det inte blir klumpar i den.
Sedan smular jag ner
 0,5 dl frysta hallon
1 msk lakritspulver
0,5 msk mald ingefära
+ ca 3 dl turkisk yoghurt
1 dl vispgrädde ( denna kan man utesluta om man vill ner i fettprocenten
 men det vill inte jag som LCHF are)

Detta förvarar jag sedan i kylen hallonen vätskar lite så rör om lite innan du lägger upp.
Jag brukar äta min med lite LCHF müsli på
 och tycker det är en toppen frukost som jag står mig länge på.
Denna brukar jag ha i kylen upp till 5 dagar utan problem
så länge råvarorna är fräscha när jag gör den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar