söndag 31 maj 2015

Goda Hamburgebröd Lchf

 
Jag gör stor laddning av dessa när jag väl bakar och sedan finns det klart i frysen när jag får lust att grilla en hamburgare så här i sommartiderna
12 st
 
3 dl mandelmjöl
 3 dl pofiber
 3 msk fiberhusk
 4 tsk bakpulver
 1,5 tsk salt
 4 ägg
 1 dl creme fraiche
3 dl keso
  6 msk vatten
 6 msk smält smör
 sesamfrö + uppvispat ägg eller äggvita

 Jag börjar med att mixa keson slät då jag inte vill ha klumpar i brödet.
Vispa äggen fluffiga, vispa sedan ner crème fraiche/keson och det smälta fettet.
Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Låt allt stå och svälla i minst 5 minuter.
  

 Sätt ugnen på 200 grader och rulla försiktigt till bullar med blöta händer, lägg på bakplåtspapper och platta till önskad storlek pensla sedan med uppvispat ägg och strö över sesamfrön.
.

 
Grädda mitt i ugnen i ca 12-15 minuter. 
Dessa går fint att frysa.
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar