tisdag 17 januari 2017

Keso och fröbröd

Ett av mina favoritbröd för att det är lätt och snabbt att göra och gott .
Helt glutenfritt i tillägg
 
Detta blir ca 15 bitar.
500 gr keso
4 ägg
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
3/4 tsk salt
1 dl linfrön
1 dl sesamfrö
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
 
GÖR SÅ HÄR
Sätt ugnen på 225 grader. Vispa upp äggen lite fluffiga. Rör ner keson.
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt dem i äggröran. Rör om ordentligt.
Bred ut smeten till en rektangel på en ugnsplåt med bakplåtspapper ca 1 cm tunn.
Jag brukar vika  upp kanterna lite på bakplåtspappret runt om hela för att jag tycker det är enklare att få jämntjockt bröd på det sättet.
 Grädda brödet mitt i ugnen i 18–20 min. Låt det svalna på plåten. Skär brödet i rutor med en vass kniv eller klipp med en sax. Brödet går bra att frysa in.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar