torsdag 23 mars 2017

Lchf bountybollar



Detta är min egenkomponerade variant på bountybollar i lchfstyle

kolamassan

2 dl vispgrädde
4 msk fibersirap gold
20 gr smör

 3dl kokos

ca 100 gr mörk choklad minst 70%

Sjud grädde och fibersirap i en kastrull i ca 30 minuter tills konsistensen tjocknat.
 Rör i kokosen och låt det svalna .
Rulla till bollar och sätt i kyl eller frys.
Hacka chokladen och smält den över vattenbad.
Doppa kulorna i chokladen och lägg de i en knäckform eller på ett bakplåtspapper strö över några kokosflingor och låt chokladen stelna .
förvara dessa i kylen.
Jag fick nog ca 30 små bollar.

Tyvärr lyckades jag radera resten av bilderna till detta recept i telefonen.



Jag gjorde även en chokladpralinvariant på dessa där jag gjorde chokladskal
 och fyllde med kokos/kola massan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar