torsdag 30 mars 2017

Varma mackor våfflor LCHF

Detta har blivit husets nya favorit när man skall äta en riktigt lyxig helgfrukost eller en enkel och snabb lunch. Jag är glad att jag vågade testa för måste erkänna att jag var lite skeptisk när jag läste receptet första gången.
Detta blir en "dubbelmacka"
(men det är bara att dubbla eller tredubbla receptet om du vill göra flera)

Du behöver
1 ägg 
1 dl ost
1 msk majonnäs 


Fyllning förslag
Ost 
Skinka 
Tomatsås
Oregon 
Tomater
Ta det du gillar i varma mackor helt enkelt




Vispa ihop ingredienserna och grädda två våfflor av.
Jag fyllde min macka med lite steviaketchup, skinka, ost och oreganon.
Lägg på den andra våfflan och lägg i våffeljärnet och grädda till osten i mellan smält.
Färdig.
Även gott att äta med lite sallad om du tar det som en lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar